pühapäev, 12. mai 2024

Rootsi rabarberikook

Ma umbes paar nädalat tagasi ütlesin Sebastianile, et emadepäeval oleks tore, kui ta küpsetaks mulle kooki.  Sebastian vaatas mind nagu ilmaimet ja ütles, et ta pole eriline magusamees ja et ta võib hoopis ühe lihakäntsaka ahju visata. No ma siis pidasin pikalt aru ja tulin välja ideega, et olgu, ma küpsetan ise koogi, aga tema on abitööline ja peseb kõik potid ja pannid. Tahtsin nii väga saada hapukoorega rabarberikooki ja olin tõsimeeli valmis ise seda tegema, kuna mul pole kombeks lihtsalt mingi teisipäeva pärast kooki küpsetada, aga emadepäev tundus väga hea põhjus koogi tegemiseks. Eile õhtul hakkasid Arvo ja Sebastian vaatama Jamie Oliveri kokaraamatut. Et kas tal ei ole mõnda head rabarberikoogi retsepti. Jätsin nad raamatut vaatama ja läksin ise magama. Öösel, kui ma vaevlesin oma unetu öö käes, mõtlesin ma, et ikkagi oleks tore, kui ma ei peaks ise küpsetama ja tulin äkki geniaalsele ideele. Matsin maha mõtte hapukoorega koogist ja järjest ahvatlevam tundus mõte Rootsi rabarberikoogist. Hommikul tulin oma hiilgava ideega lagedale, sest see on tõesti nii lihtne kook, et selle tegemisega saavad hakkama ka lihamehed. Ja ega nad vastu ei vaielnudki. Mõeldud-tehtud! Sebastian ja Arvo küpsetavad emadepäevaks koogi. Ma olen moraalne tugi ja ütlen, millal munad on kohevaks vahuks saanud :)

Panen selle retsepti siia kirja, sest see on üks Sebastiani lemmikkooke ja ma ikka igal kevadel teen seda korra või paar. Kuna interneti avarusest võivad retseptid kaduma minna, siis oleks hea, kui mul oleks sellest koogist märk maas. 

Vaja läheb:

75g võid, 3muna, 120g suhkrut (võite rohkem ka panna, meie perele sellest kogusest piisab, originaalis oli 170g), 1tl vaniljesuhkrut, 1 tl küpsetuspulbrit, 150g nisujahu ja 6dl rabarberit. 

Kõige alustuseks sulata või ja jäta jahtuma. Vahusta munad, suhkur ja vaniljesuhkur ilusaks heledaks ja kohevaks vahuks. Lisa munavahule omavahel segatud küpsetuspulber ja nisujahu. Lisa taignale rabarberitükid ja sega korralikult läbi. Vala taigen 24cm läbimõõduga ja küpsetuspaberiga vooderdatud ümmargusse koogivormi. Küpseta kooki 200 kraadises ahjus 30 minutit. Võta kook välja, lase natukene jahtuda, puista peale tuhksuhrut ja serveeri vaniljejäätisega. 

Kook tuleb imehea. Kerge ja õhuline. Hapukas ja magus. Minu armsad mehed said koogi tegemisega suurepäraselt hakkama. Eriti hea on see kook natukene soojana. 

Sebastian pole küll magusamees, aga seda kooki sööb hea meelega ja lihakäntsaka paneme ahju homme :) Ma sain oma koogi, mida ma nii väga tahtsin. Hea oli neid vaadata, kui nad koos isaga kooki tegid. Minu emadepäev läks korda. Istutasime Arvoga maasikad ära, käisime Liisu juures koosistumisel, kooki sain ja lilli sain ka. See aasta mingit matka ei toimunud, kuid sellest polegi hullu midagi. Matkame mõni teine homme :)


Teie Ennike

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar