neljapäev, 5. juuni 2014

Kohupiima rabarberikook

Igal aastal teeme esimese rabarberikoogina rabarberikooki hapukoorekattega. On lihtne teha ja maitseb kõigile. Isegi Robin Stef saab sellise koogi valmistamisega suurepäraselt hakkama :)
Igal rabarberihooajal proovime ka vähemasti ühte uut retsepti, sest iial ei tea, millal võib sattuda uue parima rabarberikoogi otsa.

Ma ühel hommikul olin veendunud, et ma tahan saada kohupiimaga rabarberikooki. Kuna selliseid hetki peab ära kasutama, kui mul millegi järele isu on, siis istusin tükk aega netiavarustes ja otsisin sobivat kooki. Ja ma pidin tõdema, et mul oli tõsiseid raskusi mõistmaks, miks peab ühe hea koogi tainasse panema nii ilmatu palju võid?! Ma pole pagar ega kondiiter (õnneks) ja teen kooke vaid enda tarbeks (vahel väga harva mõnele lähedasele ka) ning seetõttu ei peagi kõigest aru saama. Võtsin aluseks selle retsepti ja tegin meie koogi nii:

Puru:
6 dl nisujahu
1 dl suhkrut
1 tl küpsetuspulbrit
150 g võid

Rabarberikate:
500g rabarbereid

Kohupiimatäidis:
4 muna
400 g kohupiima
2,5 dl hapukoort
2 sl mannat
2 dl suhkrut

Segasin jahu küpsetuspulbriga, lisasin suhkru ja või, näppisin ühtlaseks puruks. Laotasin 3/4 purust ümmargusse koogivormi (26) ja silusin kõik ilusaks, sest minul lihtsalt peab nii olema. Vahustasin munad suhkruga, segasin juurde kohupiima, hapukoore ja manna. Valasin kohupiimasegu põhjale ning laotasin rabarberitükid kohupiimasegu peale.  Katsin allesjäänud puruga, küpsetasin 200-kraadises ahjus umbes täpselt tund aega.  


Absoluutselt täiesti hea kook tuli ja seda kõike ainult 150 grammi võiga. Kook püsis kenasti koos, puru oli õige konsistentsiga. Ja ma tõesti ei mõista, miks algselt peab selles tainaosas olema 250 grammi võid. Äkki säilivuse pärast? Ma ei tea, kuidas mujal peredes, aga meil kook küll eriti kaua ei säili :) Hiljemalt 24 tunniga on kõik otsas naguniigi ja ega tavaliselt ei lähe niigi kaua :)

Igatahes panin enda jaoks retsepti kirja, ikka selleks, et kui tahan kohupiima ja rabarberit ja ei taha 250 grammi võid, siis sobib see kook tegemiseks küll :)

4 kommentaari:

  1. Me proovisime ka, aga manna asendasime kamaga, sest mannat lihtsalt polnud :D Oli küll hirm, et äkki kama maitse jääb liiga domineerima, aga ei jäänudki :D Rabarberit panime küll liiga vähe (veidi üle 300 g), sest vormis tundus seda juba piisavalt olevat, aga võta näpust :D Muidu tuli väga hea kook :) Teeks teinekordki ja meile meeldis ka, et võid vähem oli. Julgem tunne oli süüa XD Kuigi selle puru konsistents pani alguses veidi kahtlema. Et äkki ei jää kokku ja laguneb ära, aga kõik tuli ilusti välja. Super! :D Nii tore ja mõnus varasuvine kook :) :D Soovitan soojalt :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Vahva, et kook välja tuli ja maitses. Saab küll natukene vähema võiga hakkama :)

      Kustuta
  2. Mina ei tea mis imega Teie selle koguse mahutasite 26 ümmargusse koogivormi... Mina pidin panema ikka suuremasse praevormi. See on muidugi hea asi, sest kook tundub ise imemaitsev ja ei suuda ära oodata, millal teda juba ahjust välja võtta võib :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Äkki Teil on 24 - ne vorm? Mul on 20 ja 26 ning selle 26sega ma seda kooki teengi.

      Kustuta