reede, 11. jaanuar 2019

Minu pisikesed nukud

Ma olen koguaeg rääkinud, et mina mingi eriline nikerdaja ei ole. Rohkem meeldib mulle suuremaid asju teha, sest need edenevad kiiresti ja tulemusi saab kohe käega katsuda. Aga ... Mul mõnikord tuleb natukene kiikse peale ja siis mul võib siin igasuguseid asju juhtuda. Võib juhtuda nii, et mu terve arvutilaud on täis peenikesi lõngasid, nr 2 vardaid, 0,9mm ja 0,95mm  heegelnõelu, nõelaraamat paljude erinevate nõeltega, puupärleid, mohäärlõngu, traati, multitööriist, heiet, vilti, kääre (suuremaid ja väiksemaid), niite, heegelniite, kuumaliimipüstol, joonlaud, kraas ning kõige selle keskel olen mina väga huvitavate mõtetega ja täpselt ei teagi, kust pihta hakata. 

Ma nimelt nägin juba mitmeid kordi Anne (kes veel ei tea, siis Anne on minu psühhiaater juba viimased kuus aastat) juures käies, et tema väga ilusas nukunurgas istuvad nukralt minu poolt 2014 aasta tehtud nukud, kelle väljanägemine on kulunud, päevinäinud ja palju mänguteraapia raames mängida saanud. Anne muidugi ei öelnud midagi ja ega ma ka ei öelnud midagi, aga nagu ikka öösiti, kui ma keerutan end küjelt küljele ja elan läbi päevasündmusi ja päevaemotsioone, tulevad mul kõige paremad mõtted. Ja nii ma mõtlesin välja, et ma pean Annele uued nukud tegema. Sest keegi ei taha ju mängida väsinud väljanägemisega nukkudega. Aga Annel on nukke vaja....ikka selleks, et teha mänguteraapiat, mis laste jaoks on lihtsalt mängimine ilusas nukunurgas.  

Vahepeal oli minu ellu tulnud viltimine ja ma muutsin oluliselt oma nukutegemise tehnoloogiat. Selleks, et ikka oleks parem ja ilusam ja mis seal salata - eks kogemus ja vilumus on muutnud mind käsitöös kindlamaks ja osavamaks. Mulle tõesti nii väga meeldib see, mis ma valmis sain! Kõik meeldib. Kõige väiksemad pisidetailid, näiteks seljakott, mis on avatav ja kus sees on väikene üllatus pisikesele mängijale. Ja need imepisikesed papud! Jummel küll - sentimeetrised :) Nii nii armsad ja ilusad, kõigil varbad soojas. 


Annele meeldisid minu nukud väga :) Ta on nii emotsionaalne sellistel hetkedel, see on suurim tänu tegelikult nähtud vaeva eest. Aga no seda ma ütlen, et õmblejat minust ikka ei saa, pidin kahe poisi jaoks viis paari pükse tegema :) ennem, kui nii palju rahule jäin, et need käiku said minna. Siit vist tuleb ka see ütlus, et on mõnel ikka ahvikannatus (ps ma olen ahviaastal sündinud hiina kalendri järgi). Muidugi võib keegi hakkaja mind alati õpetada - ega ma õpetusest ära ei ütle kunagi ja mulle meeldib uusi asju õppida. Kuigi jah, riideid sai kokku palju, kootud kampsunid ja mütsid-sallid, heegeldatud papud, õmmeldud kleidi ja püksid. Muidu saab nukke paljaks võtta, aga tüdrukutel kleite ära võtta ei saa - selleks on minu oma kindel põhjus ja seda teab Anne. 

Ma loodan, et väikesed mängijad rõõmustavad uute nukkude üle, sest need tulid tõesti imearmsad välja. Kõigest 10cm pikukesed hoole ja armastusega valmistatud nukud - igal ühel oma lugu rääkida ja kanda. Ma kunagi pidin ka kuskil mingisugust mänguteraapiat tegema, aga see psühholoog andis mulle terve hunniku loomi kätte ja käskis mul võtta sealt sünnipere suurune loomade hulk ja sealsamas siis otsustada, mis loom keegi on. Mina ei suutnud.... Ma ei suutnud anda oma õdedele-vedadele, emale ja isale looma kuju, sest nad on inimesed ja mulle olulised inimesed, kuidas ma siis panen Liisu äkki näiteks põrsaks? Ja kui pidi veel inimesi juurde võtma, siis kõik ei olnud head, aga loomad ei ole kunagi pahad.... Ei sobinud mulle see lugu.... Seepärast mulle meeldibki, et Anne juures on võimalik luua kodu ja seal on inimnukud, kellele saab anda laps rolli - olgu see siis hea või halb.

Kaks inimest küsisid mu käest, miks ma nukkudele suid ei teinud. Vastus on lihtne - mänguteraapia nuku näos ei tohiks olla emotsiooni, sest siis saab laps anda ise nukule just selle emotsiooni, mida ta talle anda tahab: kurbus, viha, rõõm, õnn - see, mis sellel hetkel just selle lapse elus esikohal ja päevakajaline on. Kuidas Sa annad edasi kurbust, kui nuku suu naeratab? 

Igatahes neli armast nukku on nüüd  Tähtvere Avatud Naistekeskuses Anne juures ja teevad on oma tööd. Pikka iga neile ja vahvaid mänge!



Teie Ennike

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar