teisipäev, 25. september 2018

Heategu kõige kaitsetumate jaoks


Kuna vägivald on mind igatpidi puudutanud, siis on kõik vägivalla ohvrid ka mulle väga südamelähedased. Ma tunnen ühte last, kelle vägistas ära tema kasuisa vend, kui ta oli 7aastane. Ma tean ühte naist, kes sai iga kord, kui ta mees alkoholi pruukis, rämedalt klobida omaenda laste silme all. Ma tean ühte last, keda tema isa kuritarvitas, kui ta oli ainult neljaaastane. Ma tean ühte 14aastast poissi, kes poos end üles, sest tema kasuisa tegi temaga asju. Ma tean ühte naist, kes pidi elu kaotama, kui tema elukaaslane ta vaeseomaks peksis ja kes sellesama mehe terrori all veel mitu aastat elas, ennem, kui julges temast lahku minna ja sai aru, et kainena antud lubadused enam mitte kunagi tema vastu kätt tõsta ei kandnud kinga. Ma tean perekonda, kus laps sai peksa selle eest, et ei julgenud minna pimedas keldrisse juuatäis isale hapukurki tooma. Ma tean ema, kes peksis oma last telefonijuhtmega hommikul ennem kooliminekut, kuna viimane ei tahtnud süüa. Ma tunnen üht ema, kes peksis oma väikest tütart (alates teisest eluaastast) rämedae vemmaldega selle eest, et see laps kõiki oma negatiivseid emotsioone elas välja röökides (ta lihtsalt ei osanud end muudmoodi välja elada….). Ma tunnen ühte meest, kes andis oma beebile laksu selle eest, et see öösel korduvalt voodis püsti tõusis (see oli just see aeg, kui laps alles õppis püsti tõusma). Ma tunnen ühte naist, kes peksis oma poega iga kord, kui see ei vastanud tema ootustele. Ma tunnen ühte naist, kes on lapsena ja teismelisena kogenud nii vaimset, füüsilist kui seksuaalset vägivalda ja ta ravib oma haavu siiamaani. Ma tunnen vägivalda…. Seda jubedat, õudsat vägivalda, mis on meie ümber. Nii ligidal ja samas nii kaugel, sest me ei taha ju teiste inimeste asjadesse sekkuda. Me teeme näo, et seda pole…. mitte kuskil. Sest meil on niimoodi kergem. Mida ei näe, seda pole olemas. 

Mina ei taha teha nägu, et vägivalda pole. Ei ole meie ümber, meie endi lähedaste eludes, meie endi eludes, meie kogukonna liikmete eludes. Ma tahan seista kõigi eest ja öelda, et vägivald ei ole lahendus!!! ja vägivallale ei ole mitte mingisugust õigustust!!!!

Ma otsustasin anda enda panuse ohvrite abistamiseks. Valisin selleks välja Tähtvere Avatud Naistekeskuse, sest käin ise juba 5,5 aastat seal teraapias, et oma hingehaavu lakkuda ja kinni kasvatada. Olen saanud lõngafirmadelt ja eraisikutelt abi: soodsamalt lõnga osta, inimesed on mulle lõnga saatnud ja ka raha andnud, et osta silmi, paela, täitematerjali ja lõnga. Ma olen ääretult tänulik kõigile, kes on abistanud. Kavatsen heegeldada 15 mänguasja ja need heategevuslikul oksjonil müüki panna. Loodan koguda kasvõi natukenegi raha, et abistada lähisuhtevägivalla ohvriks langenud lapsi. Ma usun, et koos pisikesi asju tehes on võimalik ära teha suuri asju :)  

Töö muudkui käib ja minu sõrmede vahelt tuleb üha uusi armsaid tegelasi, kes tahavad väga kellegi sõbraks saada ja kelle eest välja käidud raha läheb väikeste hingede abistamiseks. 


SAADAVAL
SAADAVAL
SAADAVAL

SAADAVAL
SAADAVAL


Kõik, mis ma teen, teen ma armastuse ja tänuga. Armastusega laste jaoks ja tänuga Anne tehtud töö eest minuga. Ma tunnen, et ma pean seda tegema, et see on praegu see asi, kuhu ma pean ennast panustama. See on mulle väga, väga oluline ja ma olen tänulik kõigile, kes on andnud mulle võimaluse selle projektiga tegeleda (abistades mind lõngaga või rahaliselt, sest ma ise pole just kuigi jõukas inimene, aga mänguasjade tegemine on üsnagi kallis tegevus). 

Kui Sa tead kedagi, kellele tehakse haiget, ära pigista silma kinni. Ära tee sellist nägu, et Sa ei näe või ei kuule. Aita, kui vähegi saad! Kui ise ei oska või ei saa, otsi abi! Eriti, kui tegu on lastega, sest nagu ma juba kirjutasin – lapsed ei saa end ise aidata :( Kes tahab minu heategevusprojektis osaleda, siis olete alati teretulnud abistama, sest materjali kulub palju ja iga abikäsi on heategu :)

Muuseas, kui keegi soovib hoopis mõne mänguasja omanikuks saada, siis osta kohe hind on 35 eurot ja see läheb heategevuspurki :) Kui on mänguasja soov, siis kirjuta mulle ennike.luhtaru@gmail.com


Teie Ennike

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar