esmaspäev, 17. detsember 2018

Lähisuhte vägivallaohvriks langenud laste toetuseks

Ühel septembrikuu hommikul, kui me sõitsime Sõlesse Sebastiani liigamängule, tuli mulle mõte, et ma tahan kuidagi lähisuhtevägivalla ohriks langenud lapsi aidata.... Mu peas hakkas keerlema mõte mänguasjad-müük-tulu- Tähtvere Avatud Naistekeskus-teraapiaseansid lastele, kes on sattunud vägivalla ohvriks. Muudkui keerles. Terve tee Märjamaalt Tallinnasse sõites. Kohale jõudes ütlesin Arvole, et ma heegeldan 15 mänguasja ja müün need maha ja annetan raha Tähtvere Avatud Naistekeskusele lähisuhtevägivalla ohvriks langenud laste abistamiseks. Arvo vaatas mind korraks kahtlase pilguga, aga siis ma rääkisin talle, kuidas ja mis ning ta ütles, et kui ma tunnen, et nii peab tegema, siis küllap see tunne on õige. 

Seebu mängis muudkui jalgpalli, minu peas aga keerles aina mu idee. Sain aru, et mul on natukene abi vaja. Otsustasin, et kirjutan nii paljudele lõngaga tegelevatele internetipoodidele, kui mul vähegi meeles on. Ma olen ju usin lõngaostja, olen paljudes lõngapoodides püsiklient. Saatsin edasi ahelmeili oma ideega ja küsimusega, kas mul oleks võimalik soetada lõnga soodsama hinnaga. Absoluutselt kõik firmad olid valmis abistama ja mulle lõnga soodsamalt müüma. Mõni lõngapood saatis isegi tasuta omadel kuludel mulle märkimisväärse koguse lõnga. Facebookes kutsusin inimesi üles annetama oma puuvillaste lõngade jääke, sest ainult ostmise peale ma loota ei saanud. Peale lõnga oli vaja ju veel osta mänguasjade jaoks turvasilmi, vilti, juukselõnga, täitematerjali. Kõik maksab! Ja maksab palju. Inimesed saatsid mulle oma lõngajääke, terveid dokke uusi lõngu. Mõned inimesed soovisid aidata, aga neil ei olnud lõnga, vaid nad saatsid mulle natukene raha materjalide ostmiseks. 


Tahan siinkohal tänada kõiki firmasid ja eraisikuid, kes aitasid mind materjalidega, sest kui ma ei oleks abi saanud, ei oleks ma saanud ka nii palju heegeldada. Muidugi kulus mul endal ka väga palju raha, sest vaatamata sellele, et ma sain soodsamalt osta, oli see ju ikkagi ostmine ehk otsene kulu meie pere rahakotist. Ma tänan südamest:

Must ja Roosa, Edulugu, Nobiina tuba, Sallike.ee, OÜ Roheline Vihmavari, Wool and Woollen, OÜ Sivona "Oma ja soe", Lapibutiik, Eve Singa, Raili Viiart, MO Isetegemised, Age Alas, Kadri Kool, Laura Sillar, Anneli Tissari, Marit Vaher, Ruth Sotnik, Jaanika Oolmaa ja SA TÜK Lastefond. 

Ilma teie abita oleksin ma saanud palju vähem teha. 

Valminud ja maha müüdud mänguasjad (mänguasju oli veel, aga need ei läinud kaubaks):




Suured suured tänud kõikidele mänguasja ostjatele:

Bärbel Laasner, Liina Kersna, Sille Tammaru, Kadri Salep, Helen Möller, Piret Leonetti, Kristine Liiva, Ruth Kaldma, Kati pan, Õilme Mägismaa, Juno WY Tratt, Malle Õiglas ja Liina Vissak. 

Eriline tänu läheb MO Isetegemisele, kes panustas 8 klaasist ingliga (6 läks müügiks, 2 on alles), mille tulu läks samuti kõik sama heategevusprojekti sisse. Ma tänan siiralt!


Ma pole ilmaski nii palju mänguasju järjest heegeldanud. Ma heegeldasin igal viimsel kui vabal momendil. Ma ärkasin mõnikord 5.00, selleks, et heegeldada ehk siis, et päev oleks pikem ja ma jõuaksin kõik asjad tehtud ja võimalikult palju heegeldada. Mul on hetkel töös viimane koerake, kes telliti veel lisaks.... On päris raske olnud - olen pidanud unde arvelt oma sõrmi liigutama, aga ma ei kahetse midagi ja mul on hea meel selle hommikuse mõtte üle, mis minu pähe tuli, kui me Tallinna poole sõitsime. Kogusin uskumatud 910 eurot! Minu jaoks on see suur raha, antud probleemis aga piisk meres. Ometigi on mu hinges rahu ja rõõm, et ma sain oma piisa anda. 

On väga traagiline, kui palju lapsi langeb aastas vägivalla ohvriks. Nii vaimse, füüsilise kui seksuaalse vägivalla ohvriks. Mul on siiralt hea meel, et sellel teemal on hakatud palju tõsisemalt sõna võtma ja et ohvrid jõuavad palju sagedamini vajaliku abini. Ometigi on meie kõrval ja ümber ja läheduses nii palju lapsi, kes vajavad abi, aga ei saa seda, sest neil ei ole toetavat täiskasvanut ümber, sest ainus toetav täiskasvanud näiteks võib olla ise samal ajal ohver, kes ei oska abi otsida. Kui Sina näed ja tunned, et keegi vajab abi, siis ära pigista silma kinni..... Lapsed ei saa end ise aidata. Nad kas ei oska või ei julge.... Hingehaavad, mis vägivald tekitab, on keerulised kinni kasvatada, aga see on võimalik, kui õigeaegselt abi osutada. Minu Anne ütleb, et nii kaua, kuni kestis trauma, sama kaua läheb ka trauma ravimiseks, seega - mida kiiremini laps abi saab, seda kiiremini on tal võimalik oma traumast taastuda. Aitame abivajajat!

Aitäh velkord KÕIGILE, kes ühel või teisel moel minu heategevusprojekti panustasid! Ilma Teieta ei oleks juhtunud midagi! 


Teie Ennike

4 kommentaari:

  1. Mina tänan Sind! Suure südamega naine, kes hoolib ja märkab!
    Pisitilluke heategu on tuhandeid kordi parem kui kõige pühalikumad lubadused teha võimatut.
    Aitäh veelkord Sinu heategude eest! Siiralt kaasa elades ja ka tulevikus abiks olla lootes :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh Sulle! Minu hing on sel aastal rahul....tegin midagi, mida väga oli vaja teha. Ma ei aidanud sellega ainult teisi, vaid iseennast ka :)
      Ja küll need uued mõtted ja teodki jälle tulevad...sama äkki, kui seegi :P

      Kustuta
  2. Oi, kui vahva! Ma just ükspäev mõtlesin, et kas Su loomakesi ka näha saab (äkki tunnen mõne lõnga äragi ;)). Mõni tuli tuttav ette aga mine tea... Igatahes, Sa oled vägev! Ja loomakesed ülivinged! Oli rõõm abiks olla :)

    (Heie on teel, mõni kasutatud poroloonitükk ka...)

    Kaunist jõuluaega teile! :)

    VastaKustuta